Koruptiv je novi padež: komu koliko

Koruptiv

Nova gramatika u jeziku na jugozapadu Europe. Obzirom na novonastalu situaciju u domaćoj kulturi. Ministarstva prosvjete su objavile, da se mora upeljati još jedan padež u te jezike. To je osmi padež (Fall) „koruptiv“. Prema tomu ovako izgleda nova lista padežev u ovi južnoslavenski jeziki:

  1. Nominativ: gdo, ča
  2. Genitiv: koga, čega
  3. Dativ: komu, čemu
  4. Akuzativ: koga, ča
  5. Vokativ: heeej (imenovati onoga koga pozivamo)
  6. Lokativ: o komu, o čemu
  7. Instrumental: s kim, čim
  8. Koruptiv: komu, koliko

Hrvatske novine, 10_2016, 20

 

Rus i Dalmatinac

Hvali se Rus Dalmatincu: „Znaš mi smo prvi poslali psa na misec!“

Na to mu odgovori Dalmatinac: „Ma slabi ste! Meni je tovar (oslica) svaki dan na suncu!“

Hrvatske novine, 10_2016, 20

planeti: Misec, Sunce

 

Mujo i Fata

Veli Mujo Fati: „Uf, slomio nam se umivaonik.“

„Kada?“

„Ne kada! Rekao sam umivaonik!“

Hrvatske novine, 10_2016, 24

 

Na noga

„Zahvaljujući krizi opet sam na noga. Banka mi je oduzela auto!“ Anonimus

Hrvatske novine, 10_2016, 24

 

Peti razred

… Perica se obraća ocu:

„Tata, ti si nogometaš, znam da ćeš me razumiti…“

„Ča je sine?“

„Produžio sam ugovor s petim razredom još na ljeto dan!“

Hrvatske novine, 11_2016, 24

 

Dalmatinac i Amerikanac

Dalmatinac  je svaki dan sidio pred kućom i gledao na pučinu… Američki turist ga je posmatrao svaki dan i na kraju nije izdržao, nego mu je prišao i upitao:„Slušaj boy, ča ti kad jur tako sidiš i ništ ne djelaš, ne kupiš klupko najlon konca i jednu udicu, ne zabaciš u morje, uloviš ribu, prodaš ribu, zaradiš pinez, money…?” „I ča onda?” zapita lijeno Dalmatinac. „Ništa, nastavi Amerikanac, onda kupiš već najlona, već udic, onda upecaš već rib, već money…!” „I ča onda?”, opet će Dalmatinac? „I onda kupiš čamac, plavčicu, ideš dalje od obale kade su veće ribe, pecaš veće ribe, prodaješ, čuda money…!” I ča ONDA?” ponovo upita dalmatinski barba… Amerikanac se je jur iznervirao pak veli: „Pa onda imaš čuda pinez, kupiš brod, zaposliš ljude, oni pecaju čuda velikih rib, prodaju, money, money, money… A ti samo sidiš i uživaš!” „Pa ja i sada sidim i uživam, ča će mi sve to?”

Hrvatske novine, 11_2016, 21

http://www.vicevi.in/vicevi-o-dalmatincima?start=5

 

http://www.tportal.hr/magazin/vjerovali-ili-ne/1540/Vic-dana.html

Komentiraj