Doroteja Zeichmann – Kava sa šlagom

Doroteja Zeichmann (1957.)

Der Sahnelöffler

ich lache für alle

die zu schwach zum Lächeln waren

ich löffle die Sahne für alle

die nicht einmal Magermilch bekamen

ich trage Pelzschuhe für alle

deren Füße frieren mussten

ich liege in der warmen Badewanne für alle

die unter die kalte Dusche kamen

ich lebe für alle

die mein Alter nie erreichen durften

ich sitze da und schreibe für alle

die mich nie darum gebeten haben

D.Z., 13. Nov. 1997, Café Griensteidl, Wien

mußten>mussten

Kava sa šlagom

smijem se za sve

ki se ni smihljati nisu znali

pijem kavu sa šlagom za sve

ki ni mlika nisu imali

nosim krznene cipele za sve

ke su noge zeble

ležim u kadi s toplom vodom za sve

ki su došli pod mrzao tuš

živim za sve

ki nisu smili dostignuti moju starost

sidim ovde i pišem za sve

ki me nikada nisu zato prosili

DZ (prevodila 22.4.2001. za čitanje u gimnaziji u Borti 28.4.2001.)

našao u mapi med pjesmami, danas, 27.5.2015.

koč te noge zebu a koč nokti (pazi na svoje nokte, imaš samo nje, ispravak i napomena: 4.3.2016.)

Zeichmann_Kava sa šlagom!

Oliver Dragojević – Za onu viru

Oliver – Za onu viru

Za onu viru ča me s tobom veže

Ka tire mola zide naših dvora

Ja ću ti pivat jer me sve priteže

Prid tvoju kuću kad se vratim s mora

Za one pisme ča mi te spominju

O tvoje skure ča sam zna ih pivat

Noć nek se prospe na tvoju blazinju

I misto mene, i misto mene u tebi uživat

Neću smirit se, neka vitri pušu

I zadrima grad ča nas je suzom pra

Ja ću ti noćas pokucat na dušu

Za onu viru ča sam ti je da

Za onu viru ča sam ti je da

Da sam se prospem prid tvoje skaline

Jer svud te nosim ka prsten od zlata

Nek krene pisma ča razbija stine

I dušu more otvorit ka vrata

Za one kale na koje sam pada

Od kad me tvoja izranila strila

Za onu viru ča sam ti je dada

Ja ću ti pivat, ja ću ti pivat, ja ću ti pivat

Ja ću ti pivat, ma s kim noćas bila

https://www.rxlyrics.com/lyrics/o/oliver-dragojevic/

YouTube:

https://www.youtube.com/watch?v=5NRO7_V1Kpw (Stjepan Hauser)

https://www.youtube.com/watch?v=iPMB-4o8PAY

Jurica Čenar – Svića

svića

ravna

čvrsta

vazmena svića

nadnimci

ss i gestapo

ju nisu mogli

užignuti

ni slomiti

rane

zarižene u

dahavske grede

kažu

alfu i omegu

hrvatske

vazmene sviće

plamsala je

pri

vjetru

buri

i oluji

kazala mnogim put

pozvana na

mrtvih god

darovala je

svoj plamen

stinj

hrvatske

vazmene sviće

čeka

kot je

čekao

po devetnajstom ljetu

da se opet

lati ognja

pokojnomu

mati semelikeru

(1986.)

Jurica Čenar, Mi svi, 1992, 88-89.