Slobodan Svetozar Miletić – Zaloge

 

Slobodan Svetozar Miletić – Zaloge

Slobodan Svetozar Miletić – Pfand

Uzeo sam svoje pesme

na ispit čula.

Utro prašinu.

Izglačao ih

kao zapušteno posudje od srebra.

Otvorio kao dijamantski breg.

Jer pesme valja da nose odsjaj,

pečat, gradivo i oklop stalnog preobražaja.

To su upravo njihove retke

ako ne i jedine zaloge.

Kašto premaleće

pod ledenom korom zime,

kašto ljudska magma

pod naočarima za usijanje mašte.

Stalni žar.

Amo brusila.

Ich nehme meine Gedichte

zur Sinnprüfung.

Ich streife den Staub ab

ich poliere sie wie

verwahrlostes Silber

das Märchengift

zugänglich macht wie den Diamantenberg.

Meine Gedichte tragen

den Abglanz, das Siegel

die Materie und

Verhüllung des ständigen Wandels.

Das ist ihre seltene, wenn

nicht einzige Gewähr.

Manchmal Primavera unter

vereister Winterkruste

manchmal menschliches Magma

unter der Brille, zum Erhitzen

der Fantasie, beständige Flamme.

Her mit den Schleifsteinen!

 

Gerald Kurdoğlu Nitsche (mit Bruno Gitterle) (Hrsg.), Neue österreichische Lyrik – und kein Wort Deutsch, Innsbruck-Wien, Haymon Verlag, 2008, 301-302.

dijamntski>dijamantski