Augustin Blazović – Tri premijere na Filežu

Augustin Blazović

Tri premijere na Filežu

Trikrat sam imao primijeru

U našem svisnom selu Filežu.

Onde sam držao prve misije

Četrdesetdevete godine.

Bila j’ to za me velika zadaća

I moje srce biše puno straha.

No milost božja, dobra volja ljudi

I tihe noćne majčine molitve

Dostigle jesu, da toj žajnoj grudi

Ne bude zaman mojih riči sime.

Deset ljet kašnje v istom selu biše

Predstava prva tragedije moje,

Te moga srca bolne kćere-tuge,

Ka Draškovićev hižu oplakuje

Kažeć jalovu ljubav k velegradu

I bijelu kugu, ka nam kopa jamu.

Ljeto dan kašnje moja druga drama

Razdramit hoće narod šalom iz sna,

Da se priznava veselo i hrabro

Za to, ča jesmo: za naše hrvatstvo.

Oj da bi ona mladinu zbudila,

Da bi sve svagdar svomu veselila.

A meni, Bože, podaj milost Tvoju,

Da uvijek služim Tebi i narodu

Ričom i perom z daleka i blizu

Uz stalnu dobru volju nesebičnu.

Filež, Vazam 1961.

Augustin Blazović, Vigilija, Beč, 1961, 15-16.