Arsen Dedić – Zamisli

Arsen Dedić – Zamisli – Imagine (John Lennon)

Zamisli

Imagine

Zamisli nema neba,

To moći ćeš začas.

I kako pakla nema,

Nebesa iznad nas.

I ljude kako žive,

Svi za ovaj dan,

Zamisli svijet bez međa,

Jer nije teško to.

Ne vrijedi da se gine,

Za dobro ni za zlo.

I kako vjera nema,

Svuda vlada mir i svi…

Kažu svi da sam sanjar,

Ali takav si i ti.

Znam da s nama ćeš poći,

Svi na svijetu smo jednaki.

Zamisli nema vlasti,

To nije lako sanjat.

I ljudi da su braća,

I ne znaju za glad.

Zamisli kako sami,

Dijelit ćemo svijet svi

Kažu svi da sam sanjar,

Ali takav si i ti.

Znam da s nama ćeš poći,

Svi na svijetu smo jednaki

Imagine there’s no heaven

It’s easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today

Aha-ah

Imagine there’s no countries

It isn’t hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace

Yoohoo-ooh

You may say I’m a dreamer

But I’m not the only one

I hope someday you’ll join us

And the world will be as one

Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A brotherhood of man

Imagine all the people

Sharing all the world

Yoohoo-ooh

You may say I’m a dreamer

But I’m not the only one

I hope someday you’ll join us

And the world will live as one

https://www.youtube.com/watch?v=zdsLNLJUTNk

https://www.youtube.com/watch?v=NoKxRfqHnPg

Doroteja Zeichmann: haiku pjesma o vrimenu

Doroteja Zeichmann

vrime ne teče

nego mi gremo kroza nje

vrijeda je mimo

vrime ne teče

nego mi gremo kroza nje

vrijeda je mimo

KT_pjesma na kraju: 2. julija 2018.

Mate Meršić Miloradić – Sumlja

Mate Meršić Miloradić

Sumlja

Veli Jive Bari ženi:

„Konji su mi napreženi,

Muž na sajme neka krene,

Čut novine, zvidjat cijene,

Pojt na krčmu ne zbog vina,

Ne ljenjarit kot dilina,

Neg‘ po skrbi gazit blato!…“

   A! A! veli Bare nato.

Veli Bare mužu Jivi:

„Idem k maši molit k Divi,

Z Boga zabit se ne smimo…

Pojt ću k teti grede mimo,

Pitat moram za nauka,

Koliko se zimlje luka…

Mudra rič je već neg’ zlato!…“

   E! E! veli Jive nato.

Veli Jakhec elvtárs-Mihi:

„Zač ste smirni, zač ste tihi?

Čemu žvakat črne kunce?

Sve je vaše, zrak i sunce.

Brigi, loze, lapti, polje,

Ča se spita, ča se kolje,

Blago svinjsko i rogato!…“

   I! I! veli Miho nato.

Veli Jelka fratru popu:

„Mene majka ne zaklopu,

Ugibam se zlomu grihu,

Projdem kadgod van pod strihu,

Onde dugo ne ostajem,

Dragujem se zi šohajem,

Kot dopušća grčki Plato!…“

   O! O! veli frater nato.

Veli kršćan svojoj Vjeri:

„Od krivice me operi,

Daj raskinut vraže mriže,

Daj podnašat rado križe,

Daj mi punu mjeru zdravlja,

Ča me hrani i opravlja,

Polje rodno i bogato!…“

   U! U! veli Vjera nato.

Mate Meršić Miloradić, Jačke, Treće izdanje, Knjiga XXVII, Hrvatsko štamparsko društvo, Željezno, 1978, 74.

Mate Meršić Miloradić – Va staru dob…

Mate Meršić Miloradić

Va staru dob…

   Va staru dob žeravka nam potane,

Usadja se va dušu mrtvi led,

Ostaju nam va srcu mnoge rane,

A radosti nek mali rukovet.

   Zamukne sve, ča slatke ćuti gane,

Optal je, oh, prez sâda mladi cvijet,

Ne vraća se zgubljeni čas s Nirvane1,

Zagrne prah i smet životu slijed!

   Ne tužim se na bol i muke žuke,

Ča siloma uradja jalni svit,

Ča je kot je, ča tako mora bit!

   Človiče! ti si jad i tvoje ruke,

Kad samohot pripravljaš meč i štuke,

Na braću strah i prah i ekrazit!

________________________
1 Nirvana, polag induške vjere je to na drugom svitu.

Mate Meršić Miloradić, Jačke, Treće izdanje, Knjiga XXVII, Hrvatsko štamparsko društvo, Željezno, 1978, 75.

Mate Meršić Miloradić – Stari danki

Mate Meršić Miloradić

Stari danki

   „Star sam, star sam…, lice mi je

Jur nabrano kot na plač,

Žar va srci već ne grije,

Živim još, a ne znam zač.

   Našim mladim sam na puti,

Bar je oštro kara pop,

Bar se stiskam sam va kuti,

Rivaju me van va grob.

   Da se ugnem sinu, snahi,

Gospodarstvo dal sam s ruk,

Sad si rižem kruh va strahi,

Škuro gleda na me vnuk.

   Staroj krvi dušak vina

Bi godilo dan po dan;

Ah, bojim se sina prosit,

Groša nimam za duhan.

   Pratež mi je poderana,

Zdavno sam ju kupil sam;

Čižme tvrde, stara sana…,

Pojt med ljude me je sram.“

   Tužni djede, dost je slaba

Tvoja muka, moraš znat,

Kad pomisliš, kako baba

Držat mora svim hrbat.

   Vlašći sin prepušća ženi,

Da čini, čagod će s njum,

Va nju snaha, skot pakleni,

Strilja riči kot dum-dum.

   Pozapira sve va stani,

Ar bi stara mogla krast,

Sve pred njom pod ključe srani:

Muku, mliko, jaja, mast.

   Drivene su noge, ruke,

Mladoj mora pojt po drv!

Čuvat mora mlade vnuke,

Skače, trza mlada krv.

   Veći vnuki se ne maru,

Baba im je nek na smih;

Maćko, vidiš? glej bakaru1

Badnut ona njih ne smi.

   Vidu mladi djela zala,

Ništ ne branu toga njim;

Svaki je kot tvrda skala:

Tup i slip i gluh i nim.

   Tvrdo mi je jilo vaše,

Kleca mi poslidnji zub…

Dite vam ostavi kaše,

Pojte jist za peć na klup!

   Put i grabe su uz faru,

Njih ne čuva policaj;

Tamo hitu, ča potaru,

Lonce, kokoš, kad je kraj.

   To je star človik na seli,

Zlamljen lončić, crkla stvar;

Djelaj, djelaj, a po djeli

Poj va grabu, ar si star!

   Ali, ali… znano mi je,

Kakov je na seli red!

Ki ljubavi ne posije,

Nij vridan lkubavi žet!

   Znate? Kad ste mladi bili,

Ki ste sada baba, djed,

Isto tako ste činili,

Sada je na vami red!

   Znajte pravo ljubit dicu,

Pak ćedu i dica znat,

Ljubit starca i staricu,

Njim va svem poštenja dat.

   Mlad si, zmogneš djela veća!

Ali znaš li, kako? zač?

Starim moreš sjest na pleća,

Oni sedlo, ti jahač.

   Budmo ada dobri ljudi,

Dajmo starim prvu čast!

Tako će na svakoj grudi

Sâd ljubavi rast i cvast!

_____________________

1 bakara – viška.

Mate Meršić Miloradić, Jačke, Treće izdanje, Knjiga XXVII, Hrvatsko štamparsko društvo, Željezno, 1978, 75-77.