Anton Leopold – Povratak iz daleka

Anton Leopold

Povratak iz daleka

U bijeli dan,

U tamnu noć,

Koracam sâm

Uz zadnju moć.

I išćem ja

Svoj mili dom,

Gde sunce sja,

Gde gasne grom.

Sad išćem slijed,

Ta svitli put,

Uz drvored,

Svoj stari kut.

Ta Gradski Gaj,

Moj sveti dom,

Nezabljen raj

Srdašcu mom.

Još mlad, ne sit,

Iskao sam kruh;

U dalek svit

Me zaveo duh.

Obašao sam

Jur svita pol

U volji plam,

U srcu bol.

Ta tudji svit,

Zglobana kost,

Va vriću mlit

Mi znao nij dost!

Ar gorka stran

Je tudji svit;

Nažuljen dlan

Već ga je sit!

Sad opet ja

Udrio sam put

Stazom morja:

U stari kut.

Povratak moj,

Sazrejan čin:

Dolazi tvoj

Zgubljeni sin!

O pusti sad

Ljubavom svom

Kroz tvoj me prag,

Predragi dom!

O primi me

U zagrljaj,

Prigrli me,

Moj rodni kraj!

Dolazim sad,

Penzionist!

Već nisam mlad,

Polsuha list!

O rodni kraj,

U staru dob

Krov meni daj –

Na kraju grob!

Beč, 1961.

Anton Leopold, Štorice i pjesme, HŠtD, Željezno, 1989, 66-67.