Mudrosti pun ormar 18

KUGA, Veliki Borištof

ned, 20. 10. 2019., 15:00

Literarni krug

Pod Miloradićevim geslom „Mudrosti pun ormar” predstavljaju dvi ličnosti svoja djela i najdraže pjesme ili pripovjetke iz proze ili/i poezije hrvatske ili svitske literature na hrvatskom jeziku.

Gosti:

Šandor Horvath

Mijo Karagić

Gradišćanski Hrvat i književnik Šandor Horvat iz Narde je urednik serije o etnografiji Hrvatov u Ugarskoj.

Mijo Karagić je hrvatski književnik iz Mađarske. Piše pjesme i pripovjetke. Pripadnik je bunjevačke grane Hrvatov.

Moderacija: Franjo Bauer

Eintritt/ulaznina: Dobrovoljni dari

Anto Grubić – Vjerna ljubav

Anton Grubić

Vjerna ljubav

Vjernu ljubav ča do neba

Prisižem ti, dome mili!

Ar ča sam i ča imam ja,

Zemlja tvoja mi to dili.

Tvoj sam zato i tvoj biti

Vas moj žitak željim ja,

Dokle god od kaplje krvi

Va meni nek bude ča!

U veselju kot i v tugi

Svagda jedno smo mi dva.

Lako j’ djelo, slatki trudi,

Dokle tebe imam ja.

Vjernu ljubav tebi zato

Prisižem ja, mili dom!

A to ne nek s ričom samo,

Neg ko j’ triba – i krvljum!

Gradišćanski hrvatski gaj, HŠtD, knjiga IX, Željezno, 1967, 35.

Anton Grubić

s ričom>ričju

krvljum>krvljom/krvlju

Vrag ne spava

Opazio sam da je svijest građana o cjepljenju porasla. Sinoć sam vidio jednoga u haustoru, sam se cijepi.

Zašto plavuša stavlja CD u juhu/supu? Na omotu piše: Riblja čorba.

Štrajk liječnika je drastično smanjio smrtnost u bolnicama.

Kad vrtljar spava, vrag mu halugu posije.

Kade je moda, onde se nosi kravlji rep oko vrata.

 

(Iz Hrvatskih novina 41/2019, Ana Šoretić – Ki nosi, ne prosi; III. zbirka poslovica)

Dokon pop i jariće krsti.

(hvala Vladane za bosansku mudrost; kad imaš previše vremena…)