Vladimir Vuković – Ruševina

Vladimir Vuković: Ruševina

KT_pjesma na kraju_21. oktobra 2019.

Pjesma Vladimira Vukovića iz Fileža o Landžerskoj tvrdavi.

 

Vladimir Vuković

ruševina

na obronku strmom

obrašćena šumom

ruševina stara

napuštena

tiha

a svjedok

pradavnih vremena

transkribirao IR

Klapa More – Nije vrijedno sine moj…

Ispred mene ponor je

tamne hridi zovu me

utjehu mi lažnu nude

a iz srca kao spas

čujem meni poznat glas

pa se davne uspomene bude.

Pamtim riječi oca mog

na sve misli dobri Bog

kako voliš, tako ti se piše

ako ljubavi je kraj

druga negdje čeka, znaj

sunce dođe uvijek poslije kiše.

Nije vrijedno, sine moj

život dati voljenoj

ako suđena ti nije

pusti suze, neka ih

budi uvijek iznad njih

mudar čovjek svoje boli krije.

Nije vrijedno, stari moj

život dati voljenoj

ako suđena mi nije

bolje vinom zaliti

nego za njom žaliti

moje sunce, moje najmilije.

https://tekstovi.net/2,1704,26972.html

kor IR

Anton Leopold – Bojni povratnik

Anton Leopold

Bojni povratnik

Vratio sam se, Gospodine,

   Iz tudjinske strane.

Vidim rane domovine,

Strašne kipe, ruševine, –

   Srce mi se gane!

Vidim narod u nevolji,

   Boja slijed krvavi,

Sirote u mnogom broji –

Oci su im na pokoji –

   Bol i žalost gnjavi.

K Tebi, Oče na višini,

   Dižem glas mlahavi:

Poglej na sve na nižini,

Vrači rane domovini;

   Vladat daj ljubavi!

Gradišćanski hrvatski gaj, HŠtD, knjiga IX, Željezno, 1967, 35.