Koronaknjiževnost 17 – potrošač, ptica i panika


kritičan konzument

je po sebi proturječno

ili si ili nisi potrošač

kupiti ili ne kupiti

nema kritičnog konzumenta

kupujemo dan i noć

trošiti trošnja

potrošiti potrošnja

konzumirati konzumacija

važna je samo mošnja

koliko ključ

no muč

 

ptica

ta človik ima pticu

neki ljudi imaju i već ptic

ima dobrih

ima zlih

postoji već felov tih ptic

šarena ptica

noćna ptica

kulturna ptica

ptica ka ima strah si neće (za)jačiti

ali poželjne su ptice ke si rado jaču i ke se dobro čuju

ta koronska ptica si ne jači ali gnjavi

neka nas doprimi u ta work life balance

it is a chance

a ta ptica ka samo traži od nas učinak

neka ide u pauzu

 

zatvaranje granice

košulja nam je bliže nego špenzer

europske zemlje je korona zaježio

počela se proširiti pak panika

strah odmah priskočio

svaka država je zaprla svoju granicu i pustila igle

kontrola i straža na granici

nacionalizam

a ne europeizam

idealizam je zamijenio

realizam

futur fantazira finale

Mate Csarman – Vjerna ljubav

Mate Csarman

Vjerna ljubav

Kad sam hodil mojoj miloj „selo“ pod vrti,

Obećala mi je vjernost ona do smrti.

Prik stenice sam htil plaznit i se šmuljat k njoj,

Vjerno j’ htila na me čekat i reć „mili moj!“

Med rožami, tulipani stala j‘ klupčica.

Pred klupčicom stolić mali, za njom slivica.

Pred stolićem za klupčicom cvale kitice,

Posadjene iz ljubavi moje milice:

Jaglac, zumbul, potočnice, dragoljubice,

Šimšir, bele djurdjevice i tratinčice.

Sjenicu je pokrivala bela cerensa,

Milom duhom napajala naša srdašca…

Ostavit sam selo moral, pojt u dalek svit,

Vindar nisam moju milu mogal pozabit.

Kad sam, dalek svit pregazeć, domom došal ja,

Bila j‘ moja mila roža – žena drugoga!

Ne znajuć još, ča se j‘ stalo, skroz po ulici

Korake ja hitro krenem k drage hižici.

Po dvoru sam nutar išal, krenul k vrtljacu,

Nis već našal tulipane cvast pred sjenicu.

Va cvjetnjaku jesu rasli: mrkva, peršin, grah,

Zelje, kelj i koljorabi, jaka paprika.

Jaka duha luka, česna mirisala j‘ mi.

Iz štale je krava rula, viču prašćići.

Na stoliću su ležale male haljice,

A na slivi se sušile mokre plenice.

Pjesništvo Gradišćanskih Hrvata, HAK, Beč, 1977, 68.

Mate Csarman

Iz stale>Iz štale