Šandor Horvat – Srebrne zvijezde (haiku)

Šandor Horvat: Srebrene zvijezde (haiku)

KT_pjesma na kraju_15. novembra 2021.

https://ivansic.wordpress.com/2020/02/21/sandor-horvat-srebrne-zvijezde-haiku/

U Kugi u Velikom Borištofu je subotu bio jesenski večer pjesam. Nastupili su dvi mlade pjevačice, pjevač i pijanist, ki su publiki predstavili narodne i klasične jačke iz Gradišća, Hrvatske, Nimške i različnih regijov balkana.

U okviru naše serije o 100-ljetnoj povijesti Gradišća će povjesničar Michael Schreiber govoriti o odstupu zemaljskoga poglavara Hansa Sipötzu 1991. ljeta i o tom, da nije došlo do gradnje terme u Filežu nego u Lučmanu. A 1993. ljeta je bilo konstituiranje Savjeta za gradišćanskohrvatsku narodnu grupu. Funkcija ovoga gremija je uz tanačenje savezne vlade osebujno podijlenje državnih subencijov za projekte različnih društav.

Politika početkom 1990-ih ljet, 46. dio serije „100 ljet Gradišće“

https://volksgruppen.orf.at/hrvati/stories/3130169/

https://volksgruppen.orf.at/hrvati/tags/100ljet

glazba:

Zrinka Posavec: O jesenske duge noći

Fellinger pjeva Helenu Fischer/Ribaricu: Duboko ljubim te (Atemlos)

ftm-trio: Mala ljubi me bez kraja

Janković/Hamedinger: Vilo moja (Sound of Pannonia – Zvuk Panonije Vol. xy)

Anton Leopold – Zora ljubavi

Anton Leopold

Zora ljubavi

 

Jutro rano još u zori

Idem prema kolodvoru

Putovati u Beč gori,

Nosit sobom blisk i zoru.

 

Ja divojku bistru sretnem,

Blondinka kot zora svitla,

„Dobro jutro!“ tiho reknem,

„Dobro jutro!“ mi namigla.

 

Na njoj prhlja kljat rumeni,

I bjelu se noge lipe,

Trpko gazu po kameni,

Pjesma zbudja bistre hipe.

 

I zablisnu modre oči,

Kot danica, zvijezda jutra,

Blagi smišak se rastoči,

Kot da vince lije putra.

 

Lepršaju bujni vlasi,

Ke poziblje vjetrić rani,

Žutkasti kot zreli klasi,

Zlatnim suncem obasjani.

 

Evo jedna živa zora,

Sunce jutra ko me prati

Do peronov kolodvora –

Ko će mi još nešto dati.

 

A to more ljubav biti,

Čaša piva i napitka,

Sanja ka me nadom kiti,

Ljubav tajna, zora žitka!

 

Novo Mjesto, 1993.

(Pri putovanju vlakom)

 

Anton Leopold, Sunce domovine, hkdc, Željezno, 1996, 117.