Konstantin Vlašić – Neće

Konstantin Vlašić

Neće

Nam mladi ne pišu.

Na livo zato reprint od LINAKA 2008.

Nadalje konstatiramo.

Neće nas spasiti Greta.

Neće nas spasiti Basti.

Niti Werner.

Nećedu nas spasiti Hrvatske novine.

Niti Novi glas.

Nećedu nas spasiti subvencije.

Neće nas spasiti LINAK.

Neće nas spasiti Dan mladine.

Neće.

Ne.

Će.

Konstantin Vlašić živi lakše bez očekivanj.

To oslobodi.

Novi glas 4/2019, 15.

http://www.hakovci.org/novi-glas/

Romana Schweiger – Iz Poluotoka

Romana Schweiger

Iz Poluotoka

Pola sam kao ti.

Otišao si,

pola vremena bez tebe.

Pola pisma

iz poluotoka.

Šalješ mi bol,

laž, već ti nije tajna.

Tvoj glas,

već zaboravljen.

Moje vrime isteklo.

Tvoja vjera baš je jača,

ne željiš da ostaneš,

ar si kriv.

Na bolu svom,

i pola srcu mom.

Novi glas 4/2019, 15.

Hakovski LINAK 2008.

Novi Glas

Andrea Kerstinger – Pomišano

Andrea Kerstinger

Pomišano

Gehen wir zur Ausstellung?

Hvala Bogu se opet ča giblje u selu!

Ja ‘nako ništ nimam predvidjeno.

Zumindest gibt‘s dort ein Buffet.

Onde imadu sigurno i dobroga vina.

Was soll dort schon gezeigt werden?

Kada će se ovo sad počet?

Das soll bitte Kunst sein?

Ovo znam i ja!

Ovako ča zna i moja triljetna kćer moljat!

Typisch, Künstler unter sich.

Wow, tolle Keramik!

Da, ali kad dolispade je sve kraj!

Ov foto je ali lip!

Wenn ich auch so eine teure Kamera hätte, könnte ich das noch viel besser.

Ča je fotografiranje isto jur umjetnost?

Interessante Farbmischung.

Wie soll ich das jetzt bitte interpretieren?

No, ča si je umjetnik ovde nek mislio?

Si on uopće ča misli?

Besonders gut gefällt mir die beispiellose Entwicklung dieses Künstlers, die sich vor allem in der außerordentlichen Farbgebung und Bildkomposition ausdrückt und dessen autobiographischen Züge sich in seinen aktuellen Werken widerspiegeln.

Da, da, i ja sam jur svenek znao da će s ovoga koč ča nastat.

Wow, da bin ich jetzt echt geflasht.

Zaistinu lipa izložba!

Hodi, ali sada idemo!

Warte, machen wir noch schnell ein Selfie!

Ovo morem sad postat na insta:

#ichkannkunst.

Novi glas 4/2019, 9.

Novi Glas

Andrea Kerstinger: Farbanje, Idealna mišavina farbov, Prekrasne farbe, Nova skala farbov, Bezbojan

Andrea Kerstinger

farbanje

danas se ćutim

malo plava

ne naivna ili užerana

nego kot svitloplavo nebo

bez oblakov

morebit bi se morala

napit staklo črljenoga

da se farbe

bolje zmišaju

Andrea Kerstinger

idealna mišavina farbov

čekaj još!

ako se tvoje škuroplavo

zmiša s mojim sunčanim žutim

onda bi dostignuli dibokozeleno

morebit još ne tribamo

izgubiti ufanje

Andrea Kerstinger

prekrasne farbe

daj da

zlijem sve svoje farbe

med tvoje

črnobijele slike

ja kanim je

nadahnuti sa žitkom

sa žitkom u svi svoji

sječanji

Andrea Kerstinger

nova skala farbov

med škurobijelim

i svitločrnim

leži blistavo suro

– ili se varam?

Andrea Kerstinger

bezbojan

sve črno viditi

bijelo odibirati

a onda

se zeleno i plavo

jadati

Novi glas 4/2019, 8.

http://www.hakovci.org/novi-glas/

Konstantin Vlašić – ART S.A.M.

Konstantin Vlašić

ART S.A.M.

ART SAM.

Hrvart sam.

Vrijeda sam sam.

ART SAM.

Hrvart sam.

Vrijeda sam sam.

ART SAM.

Kade sam.

Sam sam.

ART SAM.

Kvar sam.

Akvarel.

ART SAM.

Hrvart sam.

Prva Hrvart sam.

Po prvi put pisati pjesmicu,

Je lako. Ki je bio prvi od nas?

Ki je napisao prvi pjesmicu na ovom jeziku?

Ne znamo.

ART SAM.

Zadnja Hrvart sam.

Vrijeda sam sam.

Ako ti pišeš zadnju

Pjesmicu na jednom jeziku.

Na ovom.

ART SAM.

Hrvart sam.

Zadnja Hrvart sam.

Će bit va?

Uvodne riči, Novi glas 4/2019, 3.

Novi Glas

Mate Šinković – Na sajmu

Mate Šinković

Na sajmu

Bio sam na sajmu nezdavno,

ne kupovat, velim vam ravno:

Da vidi človik svit i ljude,

ubajao sam vam je svakude,

zgora, zdola, na pravo i livo;

v ruki držao sam va staklu pivo.

Otprem oči, gledam simo-tamo.

Na sajmi se počne cirkus rano!

Od vikanja gluhnut ćedu uši,

a prez pinez ćedu te i vuši.

Ćuti, oči želju vidit svega,

od šatorov, do leda i meda.

Jedni bižu, kažu – lažu, piju,

pineze lako va blato siju.

Ruke lamlju, viču liciterat;

lako je njim dobar žitak ferat.

Tužno j‘, da je sajam i naš žitak;

Noj vrimena, tako nam je kratak.

Žitak nam je velik sajam svim.

Vridno nam je? ‘Nako smo nek dim!

Prodaju se tako jedni druge,

na vom žitka sajmu smo svi sluge.

Splinjiju nam duše dobre ćuti;

Ako ne, ko davu te va kuti.

Sve si prodaj, liciteraj dalje,

samo srce ne ponudjaj; kad je mjera

ovo, s kom miriš poštenje;

ovo j’ tebi-meni pohvalenje.

Nij za prodat srce, ljubav mlada;

budi na nje svenek ti gizdava!

Ne prosi se na ta kola gori,

ka te rivaju svom silum doli.

Lipota j’ nek jedan mali hipac,

na zadnje ćeš si bit samo krivac!

Sajam je, ča vidiš, ino ljudi –

vjerna, čvrsta svenek sama budi!

Neka gledat nikad mošnju, pinez,

srca čista ćut svega će ti donest.

Neka se dat va ruke kufarom;

Dobro ćedu platiti, ali svim zlom!

Neka zabit, da te žitak sajam,

ništ nij vridno, ča se daje zaman!

Pjesništvo Gradišćanskih Hrvata, HAK, Beč, 1977, 142-143.